כיצד בוחרים נכון רכב יד שניה וגם חוסכים בהוצאות

מערכת שורש  יט אדר, תשעח  3/6/2018

ההבדל בין מחירו של רכב חדש לבין מחירו של רכב דומה הנמכר מיד שניה דומה להבדל שבין שמיים וארץ. עבור מרבית בני העדה החרדית הזקוקים לרכב, זהו פתרון טבעי שמאפשר לחסוך הרבה מאוד כסף
.......................

כיצד בוחרים נכון רכב יד שניה וגם חוסכים בהוצאות
ההבדל בין מחירו של רכב חדש לבין מחירו של רכב דומה הנמכר מיד שניה דומה להבדל שבין שמיים וארץ. עבור מרבית בני העדה החרדית הזקוקים לרכב, זהו פתרון טבעי שמאפשר לחסוך הרבה מאוד כסף. חשוב לדעת כי לא רק במחיר הרכישה ניתן לחסוך הון רב וכי כאשר בוחרים נכון, ניתן לחסוך אפילו יותר מתוך תכנון לטווח הארוך.

שימו לב לטיפולים ולאחזקה
כאשר בודקים רכבים יד שניה לקראת הרכישה הצפויה, שמים לב מטבע הדברים למאפיינים כגון גודל הרכב, הנפח של תא המטען, מספר הנוסעים המכסימלי האפשרי. אך ישנו דבר מה שרבים שוכחים לבדוק וחבל. כאשר משווים בין דגמים שונים, ראוי להקדיש תשומת לב לנושא הטיפולים התקופתיים. הטיפולים הללו חיוניים כאשר רוצים לנסוע בבטחה, כאשר רוצים להימנע מתקלות שעולות לאחר מכן ביוקר וכמובן כאשר רוצים להימנע מתאונות ומסיכונים.

סוג הטיפולים ובמיוחד התדירות שלהם אינם זהים בכל הרכבים. רכב שזקוק לפחות טיפולים תקופתיים בטווח זמן נתון יהיה זול יותר לאחזקה. אין זה השיקול היחיד וכמובן יש לשים לב להבדל במחיר המבוקש, אבל בהחלט כדאי לקחת זאת בחשבון. כדאי גם לבדוק היטב האם הרכב שמוצא חן בעינכם צפוי להזדקק בתוך זמן קצר לטיפולים חיוניים ולא זולים כגון החלפת רצועת טיימינג או החלפת הבלמים.

בדקו את תצרוכת הדלק
לצד הוצאות שוטפות כגון ביטוח או טסט שנתי, כל רכב זקוק לדלק. למעשה, מחיר הדלק הוא בדרך כלל החלק העיקרי בהוצאות הרכב השוטפות. כלל חשוב, אם כן, בכל רכישה של רכבים יד שניה הוא לבדוק היטב מהי תצרוכת הדלק הצפויה ומה צפויות להיות ההוצאות בסעיף זה. חשוב להדגיש כי ישנו הבדל בין צריכת הדלק לא רק בין רכבים של יצרנים שונים. הבדלים משמעותיים יש גם בין רכבים מאותו היצרן, בהתאם לגודל הרכב, משקלו, טיב המנוע. אגב, גם לאופן הנהיגה יש השפעה ניכרת על צריכת הדלק ועל ההוצאות. נהיגה נכונה, עם פחות האצה ופחות שימוש בבלמים (כלומר נסיעה ככל שניתן במהירות קבועה) – כך ניתן לחסוך לא מעט כסף באופן מצטבר.

יד שניה עם אחריות
בניגוד לעבר, כיום ישנו היצע גדול למדי של רכבים יד שניה שנמכרים עם אחריות. לפעמים מדובר באחריות של היצרן ולפעמים מדובר באחריות שניתנת מטעמו של המוכר. זהו מצב מוכר כאשר המוכר איננו אדם פרטי אלא סוכנות, כלומר גוף רשמי שגם מעניק טיפולים לרכב. אגב, רכישה מסוכנות בניגוד לרכישה מאדם פרטי מאפשרת בדרך כלל לקבל רכב שמור יותר, שעבר את כל הטיפולים וההשבחה לפני המכירה. זהו רכב מיד שניה שהכי קרוב במהותו לרכב חדש.

רכב שמור משתלם יותר
ככל שהרכב שאותו בוחרים שמור בצורה טובה יותר, כך צפויות ההוצאות להיות קטנות יותר. למשל, רכב שצמיגיו במצב מצוין ולא צריך להחליף אותם עדיף על רכב דומה בעל צמידים שחוקים (שאינם בטוחים ועלולים להוביל לתאונה בכביש רטוב). אם מצליחים למצוא רכב מיד שניה שלא מכבר עבר טקס שנתי, יש בכך חיסכון נוסף. במידה ורוכשים רכב אשר בתוך חודש או חודשיים צריכים להעביר אותו טסט ולשלם אגרה – מדובר בהוצאה נוספת.

אך יש להביא בחשבון דבר נוסף. לצד כל הדברים שאותם פירטנו לעיל, יש דבר מה שבו החיסכון הכספי איננו חזות הכל. אנו מדברים על אבזור הקשור לבטיחות. ישנם אביזרי בטיחות חשובים וטובים שאולי מיקרים במשהו את מחירו של הרכב אבל מעניקים תמורה חשובה בהרבה – בטיחות משופרת.